Myślenice wizualne w matematyce

Myślenie wizualne w matematyce pozwala na lepsze zrozumienie abstrakcyjnych koncepcji poprzez wykorzystanie obrazów, diagramów i grafik.

Delta, oznaczana symbolem Δ, jest ważnym wyrażeniem związanym z funkcją kwadratową, który poznała klasa 2TR podczas ostatniej lekcji matematyki.

Zapraszamy do lektury nowego i pierwszego w tym roku szkolnym numeru naszej gazetki. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Chętnych zapraszamy także do współpracy - informacje u Elżbiety Góreckiej i Arlety Garbień.

Prace uczniów wykonane na lekcji

Romantyzm przyniósł klasie 2LOh analizę i interpretację wybranych ballad. Zajmowaliśmy się "Romantycznością", "Świtezianką" i "Liliami". Pierwsze dwie ballady pomogły zapoznać się uczniom ze światopoglądem romantyzmu i jego podstawowymi pojęciami, tj. balladą, ludowością, synkretyzmem. Ballada "Lilie" posłużyła, by dokonać przekładu intersemiotycznego. Zadaniem uczniów było przełożyć tekst utworu Mickiewicza na komiks.

Uczniowie rozwiązujący zadania podczas Olimpiady Języka Angielskiego

W dniu 20 października uczniowie z klas 1LOh, 1TI, 1TP, 2TR, 3TR oraz 4TIb mieli okazję wykazać się swoją wiedzą i wziąć udział w Olimpiadzie Języka Angielskiego.

Olimpiada Języka Angielskiego to konkurs, który wymaga wyjścia poza podręcznik szkolny i poza sztampowe myślenie o nauce (i nauczaniu) tego języka obcego. Olimpiada to konkurs dla osób z zamiłowaniem do nauki języka angielskiego, mających świadomość, że ten język obcy to nie tylko gramatyka i słownictwo, ale także elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych, w tym szeroko pojmowana kultura, tj. literatura, historia, sztuka, sport, itp.

Prace uczniów

Sprawdzonym sposobem na opanowanie wiedzy o strukturze utworu literackiego jest trening pisania. Przekonali się o tym uczniowie kl. 1LOh, którzy, na wzór mitów greckich, tworzyli swój własny mit – „Jak powstała… trawa?”. Pomysłów nie brakowało.

GD

Prace uczniów

Klasa 2 TR powtarzała oświecenie twórczo, czyli w ruch poszły nożyczki, pisaki, kredki, klej. Uczniowie dobrali się w pary i mieli wykonać np. tekę ministerialną KEN-u, akt własności Belwederu, ulotkę o Konstytucji 3 maja, plakat reklamujący lot balonem, indeks do Collegium Nobilium, bilet wstępu do Łazienek, plakat teatralny, kartę biblioteczną do Biblioteki Załuskich, folder reklamowy biura podróży przenoszącego w czasie do oświeceniowych filozofów. Dzięki pracom uczniowie przypomnieli sobie najważniejsze postacie, instytucje i pojęcia tamtych czasów. A teraz sprawdzian...

EG