Wkraczamy w Młodą Polskę z... Dixit

Na jedną z początkowych lekcji uczniowie 3LO mieli przygotować wiadomości na temat kierunków młodopolskich. Z zgromadzonych materiałów tworzyli mapy myśli, dotyczące impresjonizmu, symbolizmu itp. Na kolejnej lekcji, obeznani już z założeniami, twórcami i dziełami, pracowali z kartami z gry Dixit.

Gra ta została wzbogacona o nową odsłonę serii, wydaną przy współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie i zawiera karty z różnorodnymi dziełami sztuki- zazwyczaj we fragmentach. Uczniowie losowali jedną z kart Dixit MNK, związaną z omawianym okresem literackim. Zadaniem było dokonanie opisu wylosowanego dzieła sztuki (bez znajomości imienia i nazwiska twórcy) oraz próba przyporządkowania go do konkretnego kierunku, poprzez poparcie swojego zdania przynajmniej dwoma argumentami. Były i doskonałe przyporządkowania, były i mniej trafne... ale przecież dopiero się uczymy...

EG