Klasa 2LO

12 czerwca klasy 1LOh, 1TR i 2LO wysłuchały w czasie zajęć prelekcji dr. Andrzeja Małysy, pracownika myślenickiego Muzeum Niepodległości, na temat Andrzeja Średniawskiego. Wykład połączony z prezentacją dostarczył młodzieży szczegółów z życia patrona, a także wiedzy historycznej z czasów Polski pod zaborami, np. o Sejmie Krajowym we Lwowie, Radzie Państwa w Wiedniu, Komitecie Narodowym w Krakowie, Legionach i czasach, gdy odzyskaliśmy już niepodległość, np. o konstytucji marcowej.

Zestawy komputerowe na stolikach uczniowskich

Powiat Myślenicki zrealizował projekt w ramach programu grantowego pn.: Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół  i placówek oświatowych Grant 1 w ramach 10 Osi Priorytetowa Wiedza i kompetencje Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałanie 10.1.6 Cyfryzacja szkół prowadzących kształcenie ogólne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

W ramach zadania grantowego dla Zespołu Szkół im. A. Średniawskiego w Myślenicach zostało zakupionych 5 zestawów komputerowych oraz 18 tabletów graficznych.

Warsztaty piernikarskie

Gdy większość myśleniczan już zasypiała, 1 czerwca o godzinie pierwszej klasy 2LO i 3TIb wyruszyły pod opieką p. Małgorzaty Jakuty-Ćwierz, Bogdana Dąbrowskiego, Elżbiety Góreckiej i Marka Kosakowskiego na podbój Torunia i jego okolic.

Praca uczniowska - projekt związany z omawianiem lektury "Zbrodnia i kara"

W klasie 2LO podczas analizy lektury "Zbrodnia i kara" wyjątkowo uczniowie nie pracowali z lekturownikiem, a wykorzystaliśmy metodę projektu. W trakcie kolejnych lekcji tworzyli oni akta śledcze rodem z serialu amerykańskiego, zatytułowane "CSI Petersburga". Pomysł ten sprawdził się w klasach 3Tia i 3TIb, dlatego był warty wykorzystania w klasie liceum o profilu rozszerzonym z języka polskiego. Zadania, jakie wykonywali uczniowie, to:

Wystawka prac uczniowskich na gazetce w pracowni polonistycznej, autor: E. Górecka

Wymagania egzaminacyjne matury w nowej formule od 2023 roku stawiają przed uczniami umiejętność posługiwania się kontekstami. Ćwiczymy rozeznania w nich już od klasy 1. Uczniowie LOh przez dwie godziny lekcyjne pochylili się nad tematem „Dziewczyny z perłą”.

Przygotowaniem do zajęć było zadanie domowe - zapoznanie się z filmem P. Webbera „Dziewczyna z perłą”, opowiadającym o życiu i twórczości autora tego słynnego obrazu. Lekcję rozpoczęliśmy od stworzenia własnej wizji obrazu J. Vermeera.

Plakat akcji Starsi nie czytają? W młodych nadzieja!

Dołącz do najliczniejszej akcji czytelniczej w Polsce. Poczytaj z nami.